A nemrég, a kormány által bejelentett járványügyi intézkedésekre reagálva a Wolt visszaállítja több, a tavaszi időszakban bevált szigorú egészségvédelmi intézkedéseit.
A nehéz helyzetben lévő éttermeket pedig úgy igyekeznek segíteni, hogy az elvitelre történő rendelések után járó jutalékot eltörlik és az éttermeknek adható „borravaló” bevezetését is létrehozták, hogy segíthessenek.
Az vírusjárvány első hullámakor az egyik legfontosabb intézkedés az érintkezésmentes kiszállítás bevezetése volt, ami a kontaktusok számának csökkentése érdekében került bevezetésre. Az Európai Élelmiszerbiztonsági Hatóság, vagyis EFSA nyilatkozata szerint az érintkezésmentes ételkiszállítás az egyik legbiztonságosabb formája az élelembeszerzésnek, ugyanis a vírus cseppfertőzéssel és közvetlen érintkezéssel terjed. Így ez által jelentősen csökkenthető a fertőzésveszély.
A Wolt továbbra ia fenntartja annak lehetőségét, hogy az ételkiszállítás során ne találkozzon a megrendelő a futárokkal. Az EFSA által készített tanulmányából azt is megtudjuk, hogy a vírus nem fertőz tovább főtt ételben, az éttermekben pedig a nagyon szigorú előkészítésre és csomagolásra vonatkozó szabályozásokra, előírásokra a mostani körülmények miatt még jobban odafigyelnek a cégek.
Ezek mellett a futárok továbbra is maximális figyelmet szentelnek a WHO (Egészségügyi Világszervezet) ajánlásainak, és azok szigorú betartására. A kezek fertőtlenítése rendszeres, ahogyan a kiszállításhoz használt eszközök is. A futárok egy külön felkészítésen is részt vettek, a különleges kézbesítésre és a higiéniás intézkedések kötelező, rendszeres alkalmazására.
A Woltnál bevezetésre került, egy újdonság a „borravaló” adásának lehetősége is, amit a megrendelők a bajba jutott éttermeknek ajánlhatnak fel az applikáción keresztül. „Az éttermek még a tavaszi, első lezárások hatásait sem heverték ki, a mostani korlátozások pedig még nehezebb helyzetbe sodorják őket. Ezért gondoltuk úgy, hogy vendégeinknek biztosítjuk annak lehetőségét, hogy támogatni tudják kedvenc éttermeiket. – mesélte a Wolt ügyvezető igazgatója,Tajta Ákos. Azt is elmondta, hogy: „emellett saját eszközeinkkel is segíteni szeretnénk, ezért az éttermeket terhelő kiszállítási jutalékot az elviteles rendelések esetében 0-ra csökkentettük”.
Az éttermeken segíthet a kormány által bejelentett intézkedés, vagyis az elvileles ételek áfájának csökkentése, a korábbi 27%-ról, 5%-ra. Ezt már a Wolt korábban is javasolta a Magyar Vendéglátók Ipartestületével, és 500 étterem tulajdonossal összefogva közösen. A Woltnál már az is lehetséges, hogy a kisboltokból rendeljünk valamit házhozszállításra. A cég úgy gondolja, hogy a következő időszakban jelentősen megemelkedik majd a forgalom. Azért, hogy minden igényt kitudjanak elégíteni meghosszabbítja a kiszállítási időt, tehát mostantól már minden este 23 óráig elvállalják az ételek és az élelmiszerek kiszállítását.
Forrás: Turizmus Online
A Wizz Air négy új közvetlen járatot indít Budapestről, amelyekre már elérhetők a foglalások. Júliustól kezdődően a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről közvetlenül el lehet jutni Bilbaóba, Wrocławba, Gdanskba és Vilniusba. Ezek az új útvonalak nemcsak a magyar utazók számára kínálnak remek lehetőséget a felfedezésre, hanem Budapest is könnyebben elérhetővé válik a külföldi látogatók számára.