Az Agrármarketing Centrum egy hónapos pálinka népszerűsítő kampányt indított a reptéren megforduló külföldiek részére, hogy népszerűsítsék az italt. A Liszt Ferenc Nemzetközi repülőtér Heinemann Duty Free Skycourt üzletben nem csak kóstolhatjuk, hanem lehetőség van a hungarikum megvásárlására is.
A repülőtér nagy forgalmának köszönhetően, megfelelő környezetet nyújt az utazóknak, hogy megismerhessék és meg is kóstolhassák a nemzeti italunkat.
A kampány március 31-ig tart, így négy hétig kóstolhatják a híres magyar italt a budapesti repülőtér vámmentes zónáján átkelve.
A promóció fő célja, hogy minél több utazó megismerje, kóstolja és meg is vásárolhassa a terméket.
A kóstoltató pultnál négyféle ízzel ismerkedhetnek az arra járók a következő időpontokban:
Az Európai Unió 2004-ben eredetvédetté nyilvánította a magyar pálinkát, 2008-ban pedig az úgynevezett pálinkatörvény szabályozta, hogy milyen feltételek szerint lehet egy alkoholos italt pálinkának nevezni. Így a pálinka olyan gyümölcspárlatot jelent, amelyet Magyaroroszágon termesztett vagy vadon termett gyümölcsből készítettek, illetve cefrézését, lepárlását, érlelését és palackozását is Magyarországon végezték.
Továbbá fontos feltétel, hogy az italnak legalább 37,5%-os alkoholtartalommal kell rendelkeznie palackozás során és semmilyen módon nem lehet ízesíteni, édesíteni vagy színezni, kivéve a hordós és gyümölcságyas érlelési módszert. A pálinkát 2013-ban nyilvánították hungarikummá.
Forrás: Turizmus.com
A Wizz Air négy új közvetlen járatot indít Budapestről, amelyekre már elérhetők a foglalások. Júliustól kezdődően a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről közvetlenül el lehet jutni Bilbaóba, Wrocławba, Gdanskba és Vilniusba. Ezek az új útvonalak nemcsak a magyar utazók számára kínálnak remek lehetőséget a felfedezésre, hanem Budapest is könnyebben elérhetővé válik a külföldi látogatók számára.